maanantai 9. heinäkuuta 2012

7 nights behind

Kotona, kotona, kotona.
Viikko M/S Galaxylla on nytten ohi ja hain Mayan päiväkodista kotimatkalla. Oli ihana saada laittaa kädet Mayan ympärille ja pussata sitä poskelle. Nytten se nukkuu kiltisti. Huomenna nokka kohti Oulua eli tänään on paljon mitä pitäis keretä tehä ennen lähtöä...

Vaikka ikävä oli suuri ja osittain tuntu pahalta jättää Maya kokonaiseksi viikoksi ja työ laivalla on aika raskasta niin tarvitsin sitä omaa aikaa. Laivalla nukun päivällä noin kaksi tuntia ja yöllä ehkä neljä , kuitenkin nytten on enemmän energiaa jaksaa taas touhuta äitihommia vaikka oonki väsynyt.


Hemma, hemma, hemma.
Efter en vecka ombord på M/S Galaxy så klev jag av imorse och hämtade Maya från dagiset. Det kändes så härligt att linda mina armar runt henne och pussa henne på kinden. Nu sover hon så snällt. Imorgon åker vi mot Uleåborg så idag har jag mycket att göra... tvätta, packa, handla mm.


Även om jag saknaden på båten var stor och det kändes jobbigt att lämna Maya när jag åkte iväg och jobbade så inser jag att jag behövde verkligen egen tid. Även om jobbet på båten är ganska tufft ibland och jag sover två timmar på dagen och fyra på natten så har jag nu på ett sett mer energi för att orka med mamma grejer fast man är ganska trött också.
Borta bra, men hemma bäst





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti